Recenze: Avengers – Infinity War (#3)

Před několika lety jsem viděla filmy Avengers a celkem se mi líbily. Nikdy jsem si je neoblíbila ale tolik, jako například samotného Thora. Přesto jsem si ale nemohla nechat ujít „poslední díl“, který sliboval, že bude převratný.

Avengers-Infinity-War-Poster-2018-rcm708x1010u-700x999

Oficiální anotace

Snímek Avengers: Infinity War završuje neuvěřitelnou desetiletou cestu filmovým světem studia Marvel a přináší na stříbrná plátna nejsmrtonosnější a nejultimátnější válku všech dob. Avengers a jejich superhrdinští spojenci musí riskovat úplně vše a pokusit se porazit mocného Thanose dřív, než jeho bleskový útok, provázený ničením a zkázou, zničí vesmír jednou provždy. (Falcon)

Trailer

Informace o filmu

USA • 2018 • 149 min • Režie: Anthony Russo, Joe Russo • Předloha: Stan Lee (komiks), Jack Kirby (komiks) • Scénář: Christopher Markus, Stephen McFeely • Kamera: Trent Opaloch • Hudba: Alan Silvestri • Hrají: Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Chris Evans, Scarlett Johansson, Don Cheadle, Benedict Cumberbatch, Tom Holland, Chadwick Boseman, Zoe Saldana, Karen Gillan, Tom Hiddleston

Moje hodnocení

Trailer i anotace slibují něco úplně jiného, než nakonec dostanete. Naštěstí, já jsem ani s jedním nebyla před zhlédnutím filmu obeznámena.

Film začíná přesně tam, kde skončil Thor 3. A to je ta část, která mě také nejvíce rozrušila. Je mi jasné, proč ji nemohli dát na konec Thora 3, přestože na děj bezprostředně navazovala. Proč? Protože by všichni ten film zhejtili. Toto pokračování konec Thora naprosto pokazilo a události v prvních scénách tak naprosto zkazili moji náladu z tohoto nového filmu. A proto jsem doufala, že zbytek filmu bude schopný to nějak vyžehlit.

Kromě toho, že se tady setkávají Avengers, Doctor Strange, Spiderman a další, kteří tu původně nebyli, objevují se také Strážci Galaxie. Když jsem se to dozvěděla, byla jsem z toho otrávená, ale nakonec mi jejich přítomnost nevadila, kromě toho, že to pro mě byly zcela nové postavy. Ale přišlo mi, že to tolik nevadilo, protože jsem si je celkem rychle oblíbila.

Film byl nabitý akcí, klasická Marvelovka. Občas nějaká vtipná scénka, nějaká vážnější scénka, ale všechno, jak má být. Trošku větší překvapení přišlo na konci filmu. Je mi jasné, že spoilery nechcete, ale určitě jste už také slyšeli, že se říká, že tenhle film je trochu jako Game of Thrones. Nejspíš chtěli trochu ušetřit na hercích, tak jich prostě pár pozabíjeli.

Přesto věřím, že nic z toho není trvalé. A to mě právě na tom nejvíce otrávilo. Tento film se vydal tak špatným směrem, že aby se napravilo, co tento díl pokazil, musel by se děj nějakým způsobem vrátit do doby před tímto filmem. A film jakože vůbec nebyl, byla by to alternativní historie, která byla napravena. Ale to už je pak stejně jednoduché vrátit se třeba před druhý díl Avengerů a vrátit život Quicksilverovi? Protože pak už je možné všechno.

Proto moc nevím, jak to mám brát. Mám přijmout, že co se stalo ve filmu, je konečné a nejde zvrátit, nebo prostě to mám brát, že je to jedno, neboť bude vše odčiněno? Je jasné, že film šokoval a překvapil, ale mě osobně také hodně otrávil.

Tuto svoji úvahu bych chtěla zakončit trošku humorněji: když je tolik postav pryč, možná se v nich konečně začnu orientovat. 😀 Protože přiznejme si to, ale v tomhle filmu bylo opravdu přepostavováno.

Ještě když mluvím o postavách, mám pocit, že všichni říkají, jaký Thanos je skvělý záporák. Ale mně přijde plochý a nepromyšlený. Jeho velkou vizí je, že vyvraždí z každého národa polovinu, díky čemuž bude vzkvétat. Je to zajímavá myšlenka, jak se vypořádat s přelidněním, jistě. Ale trošku neudržitelná. Jak často bude muset polovinu vybíjet? To mu ale očividně vůbec nedochází.

Na film jsem šla s myšlenkou, že jdu na poslední díl. Ano, byla to moje neznalost ale…  zjistila jsem, že tomu tak není. Další díl bude. Za rok. Proto tohle muselo ukončit takhle strašně. Oni z toho čekání musí udělat utrpení.

Povrchnosti aneb na vzhledu záleží

Plakáty: ne

Hezké obsazení: ano