Netflix: 13 Reasons Why (1. série)

O tomhle seriálu se nějakou dobu mluvilo, než jsem se rozhodla na něj podívat. Poté, co jsem ale viděla pilot, jsem věděla, že si ho nemůžu nechat ujít. Zbožňuju seriály ze středoškolského prostředí a tento sliboval něco nového a neotřelého. A taky našeptával, že se 13 Reasons Why brzy stane fenoménem.

thirteen_reasons_why_xlg

MOJE ANOTACE

Clay Jensen znal Hannah Bakerovou. Byla to jeho spolužačka, kamarádka, kolegyně a chvilku možná i něco trochu víc. Když ovšem ukončila svůj život, přešel to jen s otazníkem. Že by ji vůbec neznal? A když se mu do cesty připletla krabice s audiokazetami, na kterých Hannah vysvětluje, proč se zabila, otočí mu to život vzhůru nohama.

TRAILER

 

INFORMACE O SERIÁLU

Tvůrce: Brian Yorkey • Vysíláno: Netflix • Hlavní role: Dylan Minnette, Katherine Langford, Christian Navarro, Alisha Boe • Série: 1 • Počet epizod: 13

MŮJ KOMENTÁŘ

Když jsem seriál dokoukala, představovala jsem si, co všechno sem napíšu. Ale teď když o tom přemýšlím, tak… mě prostě nic nenapadá. A to se mi moc nestává, já ke všemu musím mít nějaký komentář. Teď mi přijde, že nedokážu správně popsat, co se seriál snažil vyjádřit. Ale… pokusím se to nějak okomentovat.

Přišlo mi, že seriál je opravdu moc dobře udělaný. Hlavního hrdinu jsem měla celkem ráda, i když jsem nechápala, proč si všechny pásky neposlechl za jednu noc. Já bych to udělala. Kázal ostatním přestože nevěděl, co Hannah říká o něm. Hannah mi na jednu stranu přišla jako drama queen (kdo jiný by udělal takové pásky), ale na druhou stranu ano, byla opuštěná. Ale nechápu, kde se stala chyba. Rodiče ji milovali, a dobře, neměli na ní čas, nebo spíše si nevšimli, když jí bylo nejhůř. Kdyby se ale ozvala, určitě by jí pomohli. Nebo policie. Nebo Clay. Toho v podstatě odehnala sama. A to, že o ní okolí říká, že je děvka? Tak tím si snad prošla alespoň jednou v životě každá dívka. Lidé jsou blbí. To je normální.

Jinak měla Hannah opravdu smůlu. Přestože lidi kolem ní se chovali špatně (včetně ní samotné), až páska 12 mi dala důvod, proč by se mohla chtít zabít. A pár výčitek svědomí také jistě pomohlo. Finále bylo opravdu silné, že mě ani nezajímaly další úmrtí, další plot twisty, já už jsem jenom chtěla, aby KONEČNĚ NĚKDO NĚCO ŘEKL. A dočkala jsem se. A teď se nemůžu dočkat další řady.

Vím, že to, co jsem tady napsala, nedává pořádně moc smysl. Nemá to moc koherence. Ale co je podle mě opravdu důležité, je poslání seriálu. Špatné věci se stávají, lidé se chovají špatně, jsou to lidé. Pomoc ale existuje vždycky. Jen ji člověk musí vyhledat.

Brilantně natočený seriál, který konečně (jako podobné žánrovky) není úplně o ničem. Opravdu mi bylo líto, že Hannah už není naživu a nemohla mít svůj happy end. Protože každý ho může mít.

MOJE HODNOCENÍ

POVRCHNOSTI ANEB NA VZHLEDU ZÁLEŽÍ

Plakáty: ano

Opening (úvodní titulky): ok

Hezké obsazení: ano

Vizuálnost (kostýmy, make-up, efekty)ano

ALE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE TO, CO SE SKRÝVÁ UVNITŘ

Děj: ano

Svižnost a napětí: ano

Uvěřitelnost: ano

Originalita: ano

Nepředvídatelnost a obraty v ději: ano

Kvalita herců: ano

Režisérova kamera: ano

Přesnost vůči předloze: ok

Hudba: ano

Provázanost epizod: ano

Zakončení série: ano

ZÁVĚREČNÉ ROZHODNUTÍ

ano-big

DALŠÍ PLAKÁTY

651f3f881ea5b6c3bc403324987e9da5--netflix-original-series-netflix-series

UKÁZKA HUDBY

KOMENTÁŘE

! V některých prohlížečích musíte rozkliknout bublinku pod článkem pro zobrazení komentářů. !

Zanechat Odpověď

