Colleen Hooverová: Odvrácená tvář lásky

Na tuhle knížku jsem jednoho dne náhodou narazila v knihkupectví. Od autorky měli knížek více, ale tato mě zaujala svojí obálkou (ostatní měly na titulce lidi a já tak nemám ráda obrázky lidí na obálkách knížek), tak jsem si ji vybrala. Nyní, o necelý rok později, jsem se do ní pustila a konečně pochopila, proč na knížce, co se tváří jako romantika, je obal s „podvodním“ tématem.

570x460x0_5240ee71aa990eea69ec64f55782d7ad.jpg

OFICIÁLNÍ ANOTACE

Neptej se na minulost a nepočítej s budoucností… Dvě jasně daná pravidla. Jak dlouho ale můžou fungovat v lásce? Když se vysokoškolačka Tate Collinsová na čas přestěhuje ke svému staršímu bratrovi a seznámí se s jeho kamarádem, pilotem Milesem Archerem, není to rozhodně láska na první pohled. Není to dokonce ani přátelství, jen vzájemná prudká a neovladatelná touha. Miles kupodivu váhá déle než Tate, ale nakonec i on potlačí svoje zábrany. Už po prvním milování je zřejmé, že fyzicky si oba dokonale vyhovují. Oboustranná domluva zní jasně: on o lásku nestojí, ona na ni nemá čas, takže zůstanou jen u sexu. Jenže Tate brzy zjišťuje, že chce se záhadným, uzavřeným a posmutnělým Milesem prožít mnohem víc. Že chce porušit obě jeho pravidla: neptat se na minulost a nepočítat s budoucností. Jenže Miles sám už si není jistý, jestli je dokáže dodržet. Protože láska je silnější než pravidla, sliby a odhodlání. I když její odvrácená tvář je tak děsivá…

UKÁZKA

Přečtěte si ukázku na issuu.

MŮJ KOMENTÁŘ

Když jsem knížku začínala číst, předpokládala jsem, že to bude taková ta klasická oddechová romance, víte co, nic komplikovaného, prostě chlapec potká dívku a zamilují se, ale nejsou spolu, protože sestra/bratr/přítel/přítelkyně/manžel/manželka/pohlavní choroba/málo času/málo peněz/atd. a nakonec se dohromady dají, což bude velkolepé finále. Ale to jsem se spletla.

Chvilku se to sice tvářilo jako erotický román, ale po nějakých desítkách stránek mi začalo docházet, že většina těch „teď se spolu vyspíme“ mě jenom zdržuje. Po čem jsem totiž doopravdy prahla, bylo dozvědět se, co se stalo Milesovi. Mezi kapitolami, které vypráví Tate, jsou ty, které vypráví Miles a odehrávají s v minulosti a mají nám to osvětlit. Vím, že kdyby tam nebyl příběh Tate, se kterým to všechno tak skvěle kontrastovalo, asi bych Milesův příběh neocenila. Ale takhle… jsem četla jako blázen, protože jsem to prostě MUSELA vědět.

Během čtení jsem si několikrát zaslzela a obořila se na lidi, co mě rušil v krizové okamžiky. Po dočtení jsem byla zlomená, ale spokojená zároveň. Tak takovýhle erotický román má správnou hloubku, říkala jsem si. Tu hloubku, o kterou se Padesát odstínů šedi pokoušelo, ale selhalo ve všech rovinách. (Taky tu byla jedna drobná návaznost – v 50OŠ Christian miluje, když se Ana kouše do rtu, ale Miles to nenávidí, protože nevidí, jak se Tate směje.) Tu emotivnost, kterou mělo Místo do moře, ale nedošlo k žádnému rozhřešení.

Na druhou stranu, ta zápletka s myšlenkou opravdu celkem rušila tu „odpočinkovou část“. Možná u někoho to tak nebylo – ale já jsem věděla, že se stane něco moc zlého. A musela jsem vědět proč, nemohla jsem se zastavit a užívat si pasáže, kde si užívá Tate s Milesem. Prostě to nešlo.

Spoustu lidí si stěžovalo v recenzích, že Milesovy části
jsou psány
takhle
divně
pod sebou
jako když plynou myšlenky
moc rychle,
než abychom jimi stihli popsat celý řádek.
Mně to ale přišlo skvělé, a jelikož popisoval vzpomínky, přesně takovéhle by to mělo být. Útržkovité.

Příběh na mě udělal takový dojem, který se bojím, že dlouho žádná knížka nepřekoná. Bavilo mě to, ničilo mě to, rozplakalo mě to, rozesmálo mě to, zničilo mě to, oživilo mě to, prostě všechno. A jsem si jistá, že když si to přečtete, vám se to stane taky.

MOJE HODNOCENÍ (více info)

POVRCHNOSTI ANEB NA VZHLEDU ZÁLEŽÍ

Obálka: ano

Voňavost knížky: ano

Grafické zpracování knížky: ano

ALE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE TO, CO SE SKRÝVÁ UVNITŘ

Děj a zápletka: ano

Postavy: ano
+ 1000 bodů za postavu staříka Kapitána, který všechno dělal lepší

Čtivost: ano

Uvěřitelnost: ano

Originalita: ano
Přestože příběh je takový „ze života“ + kombinuje již mnohokrát omílané zápletky, v tomto celkovém podání mi to přijde velice originální.

Koherence (návaznost textu): ano

Autorův rukopis: ano

Zakončení: ano

ZÁVĚREČNÉ ROZHODNUTÍ

ano-big

Jelikož jsem nedala ani jediné ne, musí to být skvělá kniha, nebo jsem úplně mimo. Z té knihy.

CIZOKRAJNÉ OBÁLKY

VÍCE INFO O KNIZE

Najdete na těchto stránkách, kde knihu můžete také zakoupit.

KOMENTÁŘE

! V některých prohlížečích musíte rozkliknout bublinku pod článkem pro zobrazení komentářů. !

Zanechat Odpověď

