Sara Shepard: Perfekcionistky – Hodné holky (#2)

Myslela jsem, že Sara Shepardová mě už ve své tvorbě nedokáže ohromit. Ale spletla jsem se. Před pár dny vyšla její nová knížka – pokračování románu Perfekcionistky – a já se opět přesvědčila, že její práce mě nepřestanou nikdy překvapovat…

obrtisk_3230.jpg

OFICIÁLNÍ ANOTACE

Pěti krásným nadaným studentkám posledního ročníku střední školy Beacon Heights High se život změnil doslova ze dne na den. To když jedné noci někdo zabil jejich spolužáka Nolana, kterého všechny upřímně nenáviděly. Arogantní floutek Nolan sice dívkám ošklivě ublížil, ale to přece neznamená, že ho jedna z nich musela zabít – nebo to snad udělaly všechny společně?

Ve chvíli, kdy se holky užuž domnívaly, že našly skutečného pachatele, se celý případ zamotá ještě víc – a objeví se další mrtvola. A jiné záhadné události na sebe nenechají dlouho čekat. Začíná to vypadat, jako by kdosi vraždil podle seznamu, na kterém jsou počínaje Nolanem lidé, které dívky opravdu nemají rády. Kdo přijde na řadu příště? A kdo má tohle všechno na svědomí? Mohou dívky vůbec někomu věřit – včetně jedna druhé?

Možná si o řadě lidí říkáme, že si zaslouží trest – za to, jak se chovají. Jenže pozor, i pouhé pomyšlení na odplatu může někdy přivodit smrt – zvlášť když se „výkonu trestu“ ujme osamělý mstitel, který chce nekompromisně napravovat zlo světa.

UKÁZKA

„ZASLOUŽÍ SI TREST.“
Tak to začíná – takovou jednoduchou větou. Možná to prohlásíte o svém příteli, který vám zlomil srdce, když se líbal s tou divnou novou holkou. Nebo o bývalém nejlepším kamarádovi, který o vás zalhal, jen aby si zachránil vlastní krk. Nebo o tyranovi, který zašel příliš daleko. Jste naštvaná a zraněná a v hloubi duše si přejete pomstu. To pochopitelně neznamená, že svá slova proměníte v činy. Možná si představujete, jaké by to bylo, kdyby vaše nejtemnější přání spatřila světlo světa… ale jste dobrý člověk. S něčím podobným byste se nedokázala vyrovnat. Jak ovšem pětice dívek zjistila, jen pouhé pomyšlení na odplatu může být občas nebezpečné – přináší smrt.
Zkrátka a dobře, v tom, co si člověk přeje, je potřeba být obezřetný.
Můžete totiž dostat právě to, po čem zatoužíte.

Prvních několik kapitol si můžete bezplatně stáhnout zde.

MOJE HODNOCENÍ (více info)

POVRCHNOSTI ANEB NA VZHLEDU ZÁLEŽÍ

Obálka: ano

Voňavost knížky: ano

Grafické zpracování knížky: ok

ALE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE TO, CO SE SKRÝVÁ UVNITŘ

Děj a zápletka: ano

Postavy: ano

Čtivost: ano

Uvěřitelnost: ok

Originalita: ok

Koherence (návaznost textu): ano

Autorův rukopis: ano

Zakončení: ano

MŮJ KOMENTÁŘ

Pokračování nového příběhu od Sary Shepardové (recenzi na první díl čtěte zde) jsem se nemohla dočkat. Pečlivě jsem sledovala stránky nakladatelství BB art a těšila se, až vyjde. Po prvním díle jsem totiž byla plná očekávání a byla jsem nadšená, že se dozvím, jak příběh dopadne! Tahle knížka na rozdíl od jiných sérií od autorky slibovala, že bude pouze dvoudílná (bohužel nebo naštěstí, to jsem se ještě nerozhodla).

Když jsem dostala knížku do ruky, nadšeně jsem se do ní hned pustila. Asi takováhle byla moje reakce, když jsem otevřela balíček s knížkou:

714749.gif

Přestože jsem první díl nečetla tak dávno, byla jsem rozmrzelá, že si pořádně nepamatuju, co se dělo. Naštěstí první kapitola to docela dobře shrnula, tak jsem se rychle začetla a každou stránku si užívala.

Stejně jako v předchozím díle se mi líbily jednotlivé příběhy dívek, které dohromady tvořily celý děj, přestože musím podotknout, že kapitoly věnované Parker a Julii mi připadaly docela nerealistické. Žily v tak špatných podmínkách. Bez nějaké psychologické pomoci. Jejich jediným pomocníkem byl terapeut Elliot Fielder. Který překvapivě nikdy nechtěl žádné peníze za své služby. Jednomu by to bylo podezřelé.

712101.gif

Ale dobře, nikdo neříkal, že ta knížka nutně musí být realistická, říkala jsem si. A tak jsem četla dál. Mrtvol přibývalo. Vrah byl čím dál tím jasnější a jasnější. To je nějaké až moc jednoduché, říkala jsem si. To se autorce nepodobá. Vždyť už od poloviny knihy víme, kdo to je. A jelikož série měla jenom dva díly, tak to je čtvrtina příběhu, kdy nejsme v nevědomosti. (To byl pokrok, od Roztomilých malých lhářek, kde je to jasné asi tak 20 stránek v poslední, ŠESTNÁCTÉ knize.) Bylo mi to podezřelé. Ale říkala jsem si, no jo, tak styl zůstává, ale nápady docházejí. Už jsem jen čekala, než to odhalí všichni ostatní.

A když už to vypadalo, že to přijde, přečetla jsem jednu větu a četla dál. Po chvilce mi došlo, co jsem přečetla, a musela jsem se vrátit. A pak mojí jednou reakci bylo: cože??

13504092.gif

V následujících momentech mi došlo, co se stalo. Zase mě dostali! Už zase jsem byla ošálena, vláčena, naprosto překvapena! Všechno najednou dávalo dokonalý smysl. V první recenzi jsem si myslím stěžovala, že pět dívek je pro příběh mnoho. Ach, jak já se jen spletla!

Umím si představit, že kdybych nečetla Ostrov lhářů, asi by mě tahle knížka položila. Ale jelikož už jsem si prošla větším peklem (viz Ostrov lhářů), obstála jsem. A místo toho jsem byla nadšená. Tenhle vrah byl totiž mnohem lepší, než ten očividný. Přestože… ne tak docela.

A tak jsem knihu musela dočíst. Ačkoliv jsem se opravdu, opravdu chtěla učit.

tumblr_no926oWwdk1qld3a2o1_r1_540.gif

Poslední kapitola mě zase trochu zmátla, musela jsem si konec přečíst několikrát. Moc jsem nechápala, proč tam byl. Ale i přes tuto maličkost musím podotknout, že tohle je nejlepší série, kterou jsem od Sary četla. A já si teď musím znovu pročíst první díl, protože opravdu nechápu, jak jsem to mohla zase nepostřehnout, že na nás autorka šije boudu! 😀

tumblr_nkz44n0eHE1qdr3s3o7_r1_250.gif

Shrnutí? Tuhle knížku doporučuji všem, kteří se rádi nechají překvapit nečekanými plot twisty (zvraty v ději). A ti, kteří to rádi nemají… by si to taky měli přečíst, protože to jistě začnou mít rádi, až si to přečtou! 🙂

CO JE TEN VELKÝ PLOT TWIST (obsahuje spoilery):

Celou knihu si myslíme, že vrahem je Parker, která má výpadky paměti.

„Copak to není jasné?“ zvolala (Julie). „Kdo nám tady chybí? Kdo kromě nás o tom seznamu ještě ví?“ (…) „To Parker, chápete?“(…)“Parker je nemocná, holky.“
(…) „Parker… Duvallová?“ začeptala Mac.
„Ano,“ odsekla Julie. „Naše kamarádka. Parker Duvallová.“ Mrkala na ně. Všechny stály jako solné sloupy. „Co je?“ naléhala. „Proč mě neposloucháte?“
„Julie,“ začala Caitlin tichým hlasem a vyměnila si s ostaními pohled. Avě se do očí řinuly slzy. Mac se třásla brada. (…) „Julie. Parker je už víc než rok po smrti.“

Whoa. Julie a její rozdvojená osobnost. Co mě překvapuje, že psycholog Elliot to celou dobu musel vědět, a neučinil příslušné kroky. Když jsem si knížku pročítala podruhé, bylo jasně vidět, že se schází s oběma dívkami a jak byl překvapený při setkání s Parker. A jak si je pořád pletl. Nakonec Julie s Parker (takže Julie s rozdvojenou osobností a halucinacemi) utekly z psychiatrické léčebny.

ZÁVĚREČNÉ ROZHODNUTÍ

ano-big

CIZOKRAJNÉ OBÁLKY

VÍCE INFO O KNIZE

Na stránkách nakladatelství.

KOMENTÁŘE

! V některých prohlížečích musíte rozkliknout bublinku pod článkem pro zobrazení komentářů. !

Zanechat Odpověď

