Svět knihy (Praha) 2017

Jak praví knižní fanoušci jistě ví, tento víkend (nebo spíše prodloužený víkend – tedy od čtvrtka do neděle) probíhá knižní veletrh/festival Svět knihy 2017. Já jsem se na něj vydala už ve čtvrtek (protože jsem alergická na davy lidí), a pokud jste tam ještě nebyli, povím vám, co tam můžete najít! Už teď vám ale mohu říct, že je to zážitek, který si nemůžete nechat ujít, pokud milujete knížky tak moc jako já! 🙂

207

#Jak se tam dostat

Svět knihy je stejně jako mnoho let předtím – v prostorách Holešovického Výstaviště (a v blízkosti tramvajové zastávky Výstaviště Holešovice). Pokud nebydlíte v blízkém okolí, doporučuji jet metrem C na Nádraží Holešovice – a odtamtud už je to jen jednu stanici tramvají. Potom hledejte tuto budovu:

18404198_1749234265092881_8459183602422198053_o

#Proč tam jet

Kromě toho, že máte šanci poznat všelijaké zajímavé lidi pohybující se v literární oblasti, nechat si podepsat od nich pár knížek a podívat se na zajímavé besedy a přednášky, tak samozřejmě budete mít příležitost pořídit si kvanta nových krásných voňavých knížek – často za zvýhodněnou veletržní cenu. Během nakupování samozřejmě nemusíte ani hladovět, v areálu je možné si dojít na jídlo a je tam i malá vinárna, kde můžete případně zanechat přátele/rodiče/přítele/přítelkyni, kteří nejsou takoví bookoholici jako vy. Případně tam můžete zůstat vy, pokud jste vy ten doprovod. 😉

#Moje úlovky

Před třemi roky jsem si nakoupila asi dvacet tisíc knih. Před dvěma roky asi šedesát tisíc. Dobře, trochu přeháním, ale chápete, co tím chci říct. Rozhodně jsem toho nakoupila víc, než je zdrávo. Loni jsem na veletrhu nebyla, neboť jsem se pilně učila na maturitu. A letos se pilně učím na zkoušky letního semestru, ale řekla jsem si, že si to už ujít nenechám. Musím ale tedy poznamenat, že letos jsem si nekoupila žádnou knihu ( 😦 ), neboť jsem si už pár dní předtím koupila všechny, po kterých mé srdce toužilo, ale nakoupila jsem si spoustu magnetických záložek za úžasnou cenu 10 Kč za dva kusy (!!!) a nechala si obalit na míru pár školních knížek. Co ale oceňuji každý rok nejvíc, je atmosféra. Tolik lidí co miluje knížky na jednom místě! To je sen!

#Kam se určitě jděte mrknout

Co je velmi často opomíjeno a podle mě je to velká chyba – je oddělení zahraniční literatury (úplně uprostřed). Máte tam skvělou možnost si pokecat v cizím jazyce s lidmi, co jsou také zapálení do knížek a to natolik, že přijeli knížky ve svém jazyce „reprezentovat“ k nám.

#S sebou

Si určitě vezměte spoustu peněz a vodu! Pokud si ji zapomenete, můžete si koupit, ale menší polovina areálu je pod stanem (neboť křídlo shořelo) a tam je opravdu horko, zvláště, když na stan celý den praží slunce. A přeci nemůžete dopustit, aby vás něco rozptylovalo v nákupní horečce!

#Více info

Více informací naleznete samozřejmě na oficiálních stránkách a facebooku (včetně informací o vstupném atd.).

Takže pokud nemáte dnes nebo zítra co na práci, jeďte se podívat, je to skvělý zážitek a určitě to stojí za to! 🙂

18451471_1749233785092929_4993260107817846424_o.jpg

Fotky a obrázky z oficiálních a facebookových stránek Světa knihy.

 

Zanechat Odpověď

