Robert Zemeckis: Spojenci (Allied)

O tomto filmu se hodně mluvilo. Přestože ho zastínilo několik hitů poslední doby, ani on neunikl mojí pozornosti  🙂

alliedposter

OFICIÁLNÍ ANOTACE

Píše se rok 1942 a Max Vatan (Brad Pitt) seskakuje padákem do dun marocké pouště s cílem zabít v Casablance německého velvyslance. V městě se setkává s Francouzkou Marianne (Marion Cotillard), která má hrát roli jeho manželky a pomoci mu se splněním jeho mise. Předstírání manželské intimity a zamilovanosti postupně přeroste v opravdovou vášeň, a proto po ukončení operace společně odjedou do Londýna, kde se vezmou, válce navzdory. Jejich rodinné štěstí trvá jen do chvíle, kdy se Max dozví, že i tohle může být jen důmyslná hra, která by ve finále mohla výrazně ovlivnit výsledek 2. světové války. V tu chvíli začíná jeho zoufalý hon za pravdou a za nadějí, že to, co o jeho ženě tvrdí jeho nadřízení, není pravda.

TRAILER

INFORMACE O FILMU

Akční / Drama / Romantický / Thriller / Válečný • Velká Británie / USA • 2016 • 124 min • Režie: Robert Zemeckis • Scénář: Steven Knight • Kamera: Don Burgess • Hudba: Alan Silvestri • Hrají: Brad Pitt, Marion Cotillard, Jared Harris, Lizzy Caplan, Matthew Goode, Charlotte Hope

MOJE HODNOCENÍ

Než jsem viděla tento film, nekoukala jsem na trailer. Po dlouhé době to bylo poprvé, ale zkouškové je zkouškové. Jenom jsem věděla, že je to něco s 2. světovou válkou, je tam Brad Pitt a… to nějak tak bylo všechno. A byla jsem za to ráda, neboť když se teď zpětna na trailer koukám, mám pocit, že ten trailer ukazuje film úplně v jiném světle, než jaký doopravdy je.

Film jsem hodnotila jako krásně výpravný. Sledujeme příběh dvou lidí, tušíme, jak se bude vyvíjet, ale v tom okamžiku je nám to jedno, protože se soustředíte na okamžik. A takové filmy jsou moje srdcová záležitost. ♥

Celkově se mi tedy velmi líbilo, jak byl film zpracován – ani na chvilku jsem se nenudila, a ještě to ve mně zanechávalo takový pěkný baladický pocit. Jediné, co filmu musím vytknout, je scéna s porodem – protože takhle to prostě vůbec neprobíhá. Studium mi rozšiřuje obzory a kazí pohled na filmy. Další věc, která mě deptala – Brad Pitt skoro na začátku píše něco na papír, když dostane za úkol napsat vzorec fosfátů nebo tak něco. A mě opravdu hodně naštvalo, že jsem se nedozvěděla, co se tam psalo!

Jinak spokojenost. Říkalo se, že Brat Bitt tam vypadá na 40, ale já tvrdím, že vypadá maximálně na 30. 😀 Kdyby to bylo pro někoho důležité. Co se konce týče, nebyl to vyloženě šťastný konec, ale myslím, že vzhledem k okolnostem to mohlo dopadnout mnohem hůře. Kdyby to mělo veselejší konec, asi by to nepůsobilo tak realně a „ze života“.

POVRCHNOSTI ANEB NA VZHLEDU ZÁLEŽÍ

Plakáty: ano

Hezké obsazení: ano

Vizuálnost (kostýmy, make-up, efekty)ano

ALE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE TO, CO SE SKRÝVÁ UVNITŘ

Děj: ano

Svižnost a napětí: ano

Uvěřitelnost: ok

Originalita: ano

Nepředvídatelnost a obraty v ději: ok

Kvalita herců: ano

Režisérova kamera: ano

Přesnost vůči předloze: –

Hudba: ano

Konec: ano

ZÁVĚREČNÉ ROZHODNUTÍ

ano-big

DALŠÍ PLAKÁTY

KOMENTÁŘE

! V některých prohlížečích musíte rozkliknout bublinku pod článkem pro zobrazení komentářů. !

Zanechat Odpověď

