Damien Chazelle: La La Land

Tento film byl nominován na 14 Oskarů a získal 7 Zlatých glóbů, čímž se zapsal do dějin kinematografie. Ale opravdu je to takový hit, jak všichni říkají?

lll_poster

OFICIÁLNÍ ANOTACE

Moderní pojetí klasického hollywoodského milostného románu umocněné skvělými písničkami doprovázenými velkolepými tanečními čísly líčí vášnivý milostný vztah od něžného vzrušení rozvíjející se lásky až po trpké zklamání z velkých ambicí.

TRAILER

INFORMACE O FILMU

Komedie / Drama / Muzikál / Romantický • USA • 2016 • 127 min • Režie: Damien Chazelle • Scénář: Damien Chazelle • Kamera: Linus Sandgren • Hudba: Justin Hurwitz • Hrají: Ryan Gosling, Emma Stone, J.K. Simmons

MOJE HODNOCENÍ

Tento film byl nominovám na 14 Oskarů. 14 Oskarů. To jsem se dozvěděla deset minut předtím, než jsem film viděla. V tu chvíli nejen, že jsem měla pocit, že všichni v mém okolí říkají, jak je to dobré, ale měla jsem to potvrzené i jinak – tento film bude něčím převratným, říkala jsem si. Podívám se na něj, a nikdy už žádný film se mi třeba nebude líbit tolik, říkala jsem si. Měla jsem veliké očekávání.

A o to více jsem potom bohužel byla zklamaná. Nebudu to dlouho prodlužovat, říkám to rovnou. Očekávala jsem, že film ve mě vyvolá nějakou velkou citovou odezvu, citový šrám, nebo mě alespoň dojme, jako se to povedlo Titanicu, který měl také 14 nominací. Ale víte co? Nic se nestalo.

Čímž nechci říct, že to byl špatný film. To rozhodně ne. Povedl se jim. Byl to nadprůměrný muzikál. Tři písničky se mi opravdu líbily. Herci byli naprosto fantastičtí a Emma si podle mého názoru toho Oskara zajisté zaslouží! Na druhou stranu, má dobrý hlas… ale když to srovnám se svým milovaným Smashem, což je muzikálový a seriálový klenot, tak tomu ty pěvecké výkony nesahají ani po kotníky.

Všichni také říkají, že chemie mezi hlavními dvěma představiteli, Emmou Stone a Ryanem Goslingem, je naprosto fantastická. Já se ptám jen: jaká chemie? Nejdříve se nenáviděli, pak spolu vycházeli, pak se chovali spíše jako sourozenci. Takže… jaká chemie? Tohle není příběh o lásce primárně. Jediný moment, kdy možná nějakou chemii měli, bylo v alternativní realitě.

Film v postatě pojednává o cestě za snem, což je pro americkou kulturu příznačné. Jenže každý takový sen něco stojí, a to se nám film snaží ukázat – tedy, dle mého názoru. Konec je takový hořkosladký, říkají lidé. Ale mně přišel jen sladký. Dopadlo to nejlépe, jak to dopadnout mohlo. Na konci je zobrazena ještě jedna alternativní realita – jak to mohlo být – a to mi přišlo až vynuceně „dojemné“. Přesně to udělal Titanic, a tam to fungovalo. Tady mi to ale nesedělo. Podle mě skutečný konec byl lepší. Nehledě na to, že v obou scénářích je chůva jiné rasy – chcete mi tedy říct, že v ideální realitě je chůvou asiatka, ale v né tak ideální latinoameričanka (nebo někdo takový)? To mi přišlo dost úsměvné.

Pokud bych to tedy měla nějak shrnout? Byl to nadprůměrný film. Chvalitebný. Ale povyk kolem toho nechápu. Pokud mi to někdo můžete vysvětlit, budu jen ráda.

POVRCHNOSTI ANEB NA VZHLEDU ZÁLEŽÍ

Plakáty: ano

Hezké obsazení: ano

Vizuálnost (kostýmy, make-up, efekty)ano

ALE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE TO, CO SE SKRÝVÁ UVNITŘ

Děj: ano

Svižnost a napětí: ano

Uvěřitelnost: ok

Originalita: ano

Nepředvídatelnost a obraty v ději: ok

Kvalita herců: yop

Režisérova kamera: ano

Přesnost vůči předloze: –

Hudba: ano

Konec: ok

ZÁVĚREČNÉ ROZHODNUTÍ

ano-big

DALŠÍ PLAKÁTY

NEJLEPŠÍ PÍSNIČKA Z FILMU

KOMENTÁŘE

! V některých prohlížečích musíte rozkliknout bublinku pod článkem pro zobrazení komentářů. !

One thought on “Damien Chazelle: La La Land

  1. Pingback: Kenneth Lonergan: Místo u moře | Tohle ANO, tohle NE

Zanechat Odpověď

