Ron Howard: Inferno

Viděla jsem Šifru mistra Leonarda. Je to ale už dávno. Anděle a démony jsem vynechala. A teď jsem se šla podívat na Inferno. Jaký názor mám na tenhle dlouho očekávaný film?

Inferno-Poster-3.jpg

MOJE/OFICIÁLNÍ ANOTACE

Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí.

TRAILER

INFORMACE O FILMU

USA, 2016, 122 min • Režie: Ron Howard • Předloha: Dan Brown (kniha) • Scénář: David Koepp • Kamera: Salvatore Totino • Hudba: Hans Zimmer • Hrají: Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Ben Foster

MOJE HODNOCENÍ

POVRCHNOSTI ANEB NA VZHLEDU ZÁLEŽÍ

Plakáty: ok

Pěkné obsazení: ok

Vizuálnost (kostýmy, make-up, efekty)ano

ALE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE TO, CO SE SKRÝVÁ UVNITŘ

Děj: ok

Svižnost a napětí: ano

Uvěřitelnost: ne

Originalita: ok

Nepředvídatelnost a obraty v ději: ano

Kvalita herců: ano

Režisérova kamera: ok

Přesnost vůči předloze: ?

Hudba: ano

Konec: ok

MŮJ KOMENTÁŘ

Čím mě tenhle film oslovil, bylo samozřejmě herecké obsazení. Tom Hanks je jasná volba a Felicity Jones je moje oblíbenkyně, přestože jsem ji na plakátech vůnec nepoznala, neboť z ní udělali Photoshopovou panenku.

Co se děje týče, všechno bylo klišovaté a až moc pěkně předpřipravené, což je mírně omlouvá, neboť to všechno bylo opravdu dopředu naplánované (spoiler).

Každopádně, nesmyslů tam bylo mnohem více. Řekněme, že někdo vytvoří takovýhle virus, který má zabít polovinu lidí. Má to všechno překně promyšlené, ale pak ho zabijí. No a kdyby se nestala tahle náhoda a tahle náhoda, nikdo na to nikdy nemusel přijít a virus by si tam vesele plaval v mikrotenovém sáčku a čekal a čekal a čekal. Kdyby náš drahý Langdon nešel po stopách, nikdy by se nic nestalo. Kdybych chtěla zabít  – „zachránit“, chcete-li – svět, udělám to rozhodně jinak.

Také se tam hovořilo o obětech. Lidé umírají, aby ostatní mohli žít. Přemnožení lidí je zkáza. Chtěli spustit Inferno, aby zabili polovinu lidí. A že prý tím „vyřeší problém navždy“. Ale to je přece taková blbost. Tím se problém navždy nevyřeší. Vlastně se vrátíme jenom o pár desítek let zpátky.

Takže co se nesmyslů týče, film jich byl plný k prasknutí. Pokud nad tím ale nepřemýšlíte, je to pěkně udělaná podívaná, a ta celá „hádanka“ byla fajn. Vždycky se mi líbí, když někde řeknou něco jako „je to schované tam, kde něco něco“ – a je to skutečné místo na tomto světě.

Věřím, že knížka může být úžasná, fascinující a skvělá – myšlenky to má skvělé, nápad také, plot-twist též, ale v tomhle filmu se jim to prostě nepovedlo tak, jak mohlo. Škoda.

ZÁVĚREČNÉ ROZHODNUTÍ

Tento film doporučuji jen skalním fanouškům někoho z obsazení nebo Dana Browna. Filmoví fajnšmekři, tohle není pro Vás.

ok-big

DALŠÍ PLAKÁTY

KOMENTÁŘE

! V některých prohlížečích musíte rozkliknout bublinku pod článkem pro zobrazení komentářů. !

Zanechat Odpověď

