Sean Ellis: Anthropoid

Když jsem se dozvěděla, že letošním prvním filmem promítaném na filmovém semináři UK je Anthropoid, zaradovala jsem se. O filmu jsem hodně slyšela a těšila jsem se, že uvidím Jamieho Dornana z 50 odstínů šedi jako českého národního hrdinu. 

Anthropoid - JDornanLife.jpg

OFICIÁLNÍ ANOTACE

Snímek Anthropoid vychází z výjimečného skutečného příběhu vojenské operace za druhé světové války, jejímž cílem byl atentát na obergruppenführera SS Reinharda Heydricha. Heydrich byl po Hitlerovi a Himmlerovi třetím nejvýznamnějším mužem Třetí říše, hlavním strůjcem Konečného řešení a vůdcem nacistických okupačních sil v Československu. Vražedná a brutální vláda tohoto muže, přezdívaného „pražský řezník“, přiměla spojenecké síly v Londýně k naplánování přísně tajné mise s kódovým označením Operace Anthropoid, která se měla navždy zapsat do historie.

Film sleduje osudy dvou vojáků českého zahraničního odboje, Jozefa Gabčíka (Cillian Murphy) a Jana Kubiše (Jamie Dornan), kteří provedou v prosinci 1941 výsadek do své okupované vlasti. Vybaveni jen omezeným množstvím informací a minimální výstrojí musejí v nacisty okupovaném a uzavřeném městě přijít na způsob, jak spáchat atentát na Heydricha, muže, kterého řada lidí vnímala jako Hitlerova přirozeného pokračovatele a nástupce.

TRAILER

INFORMACE O FILMU

Velká Británie / Česko / Francie, 2016, 121 min • Režie: Sean Ellis • Scénář: Sean Ellis, Anthony Frewin • Kamera: Sean Ellis • Hrají: Cillian Murphy, Jamie Dornan, Charlotte Le Bon, Aňa Geislerová, Toby Jones, Harry Lloyd, Alena Mihulová, Sam Keeley, Jan Budař

MOJE HODNOCENÍ

POVRCHNOSTI ANEB NA VZHLEDU ZÁLEŽÍ

Plakáty: ano

Hezké obsazení: ano

Vizuálnost (kostýmy, make-up, efekty)ano

ALE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE TO, CO SE SKRÝVÁ UVNITŘ

Děj: ano

Svižnost a napětí: ano

Uvěřitelnost: ano

Originalita: –

Nepředvídatelnost a obraty v ději: ano

Jelikož jde o příběh z historie, tak pro každého, kdo ho zná, je celkem předvídatelný. Kdo to ale nezná, ten může být dost překvapený.

Kvalita herců: ano

Režisérova kamera: ano

Přesnost vůči předloze: ok

Bohužel, oba hlavní hrdinové nespáchali ve skutečnosti sebevraždu. Ve filmu to ale vypadá lépe takhle.

Hudba: ano

Konec: ok

Je to tak, jak to je. A v tomhle filmu byl ten konec ještě o trochu lepší než byl ve skutečnosti.

MŮJ KOMENTÁŘ

Film se mi moc líbil. Byl skvěle natočený, se skvělými herci, pro české diváky navíc s komickou vsuvkou (ach, když Jamie Dornan říká, že je z Moravy!). Režisér se celkem držel historických faktů, až na konec, a to jsem už zmínila. Film rozhodně vede k zamyšlení. Jsem moc ráda, že jsem za Protektorátu nežila.

ZÁVĚREČNÉ ROZHODNUTÍ

ano-big

Jednoznačně doporučuji.

DALŠÍ PLAKÁTY

KOMENTÁŘE

! V některých prohlížečích musíte rozkliknout bublinku pod článkem pro zobrazení komentářů. !

Zanechat Odpověď

