Vyšla před 4 lety? Tak to je ztracené, slečno!

Představte si následující scénu.

Stojíte v knihkupectví. Sháníte knížku. Netrpělivě pozorujete prodavače, který si něco mumlá a datluje do počítače. Uběhlo několik minut od okamžiku, kdy jste mu sdělili, co vlastně sháníte. Knížku. Ale už jí nikde nemají. A tak jste se přišli zeptat sem. Do knihkupectví, do kterého jste nikdy neviděli někoho vcházet, ale nějakým zázrakem stále nezkrachovalo. Přemýšlíte o tom, jak je to možné, když vás prodavač vyruší z vašich úvah.

„Ale slečno, tahle knížka vyšla před 4 lety. Teď už ji nikde neseženete.“

Před očima vám neproběhne celý život, protože neumíráte, ale na chvilku si tak připadáte. Moje knížko, kdepak jsi? Kde se mi skrýváš? Já vím, že někde v Praze musíš být! 

Pak ve vás svitne naděje. „A co v antikvariátu?“

Prodavač si na nose pošoupne brejličky stejně staré jako obchod sám. Věčnost.

„Můžete to zkusit, ale na to je ještě brzo. Lidi si ji koupili, ale pravděpodobně ji ještě neotevřeli a leží u nich v knihovně. Zkuste to za takových deset let, to by se jich mohlo vyrojit spoustu.“

Hrkne ne vás. Deset let? DESET LET? Pak si uvědomíte, jak nanic to je. Máte druhý a třetí díl trilogie od vaší nové oblíbené autorky, ale chybí vám první. A musíte si na něj počkat deset let.

A přesně tohle se mi teď stalo. Stále pátrám. Už jsem volala i do Brna a Ostravy. O té knize nikdo neslyšel, a kdo o ní slyšel, ten o ní 4 roky neviděl. To mě přivádí k myšlence. Proč se nikde nedají sehnat opravdu dobré knížky, které jsou staré tak 4 roky? Kdybych se narodila jen o pár let později, nikdy bych si nepřečetla svoji milovanou knížku Šprndy a košťata, protože teďka jsem jich už pár slušných let nikde neviděla.

Proč prostě neexistuje místo, kde jsou nové knížky několik let?

Takové knihkupectví bych klidně sponzorovala.

One thought on “Vyšla před 4 lety? Tak to je ztracené, slečno!

  1. Pingback: Janny Han: Léto, kdy jsem zkrásněla (Léto #1) | Tohle ANO, tohle NE

Zanechat Odpověď

