Marti Noxon & Sarah Gertrude Shapiro: UnReal (1. série)

Když jsem četla o novém seriálu přicházejícím na stanici Lifetime, měla jsem menší pochyby. Byl spárován s mým oblíbeným seriálem Devious Maids, takže jsem si řekla, že by mohl být zaměřen na podobné diváky. Dala jsem tomu šanci. Pilot se mi líbil. Ale stačilo jenom pár dalších dílů, abych tomu nadobro propadla.

278264-3

MOJE ANOTACE

Rachel Goldbergová je mladá televizní producentka v televizní reality show jménem „Everlasting“ („Navždy trvající“). Jelikož se na konci minulé sezóny psychicky zhroutila, nikdo neočekával, že se na plac vrátí. Její fiasko na kameře mělo ale velký úspěch, takže dostala další šanci. A proč také? Je naprosto perfektní v manipulaci s lidmi, což je něco, co přesně producent televizní reality show potřebuje.

Loni se svojí kariérou zahodila také dlouholetý vztah s Jeremym – kameramanem. Plánovali, že spolu utečou od televize a budou šťastní. Ale on je nyní zasnouben s Lizzie. Takže Rachel se krásně může soustředit na práci. Nový nápadník, hlavní postava reality show, Adam, je dost nezávislý a tak potřebuje přesně někoho jako Rachel, kdo ho zkrotí. Kromě toho se ale také Rachel musí postarat o to, aby některá z jejích dívek to dotáhla do finále a stala se Adamovou ženou.

Tento seriál je založen na snímku od Sarah G. Shapiro, který natočila po dlouholeté práci v televizní show The Bachelor.

TRAILER

INFORMACE O SERIÁLU

Tvůrce: Marti Noxon & Sarah Gertrude Shapiro • Televizní stanice: Lifetime • Hlavní role: Shiri Appleby, Craig Bierko, Freddie Stroma • Série: 1 • Počet epizod: 10

MOJE HODNOCENÍ

POVRCHNOSTI ANEB NA VZHLEDU ZÁLEŽÍ

Plakáty: ne

Opravdu si s tím moc nepohráli.

Opening (úvodní titulky): ano

Nemá to vyložině opening jako takový, jenom v ten nejdramatičtější moment na vás jukne logo. Efektní a skvělé.

Hezké obsazení: ano

Vizuálnost (kostýmy, make-up, efekty)ano

ALE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE TO, CO SE SKRÝVÁ UVNITŘ

Děj: ano

Svižnost a napětí: ano

Uvěřitelnost: ano

Originalita: ano

Nepředvídatelnost a obraty v ději: ano

Kvalita herců: ano

Režisérova kamera: ano

Přesnost vůči předloze: –

Hudba: ano

Provázanost epizod: ano

Zakončení série: ok

MŮJ KOMENTÁŘ

Co se mi líbilo na téhle show asi nejvíc, je právě ta „realita“. Já vím, jmenuje se to Unreal. Proč? Protože reality show vůbec nezobrazují realitu. Všechno je to jen manipulace s účastníky, stříhání kamerovách záběrů a vytváření co největšího dramatu. Přesně to samé se mi líbilo na knižní sérii L.A. Candy, kterou napsala Lauren Conrad, hlavní představitelka televizní reality show The Hills. V knižní sérii jsme viděli, jaké je do doopravdy z pohledu hlavní postavy, kdežto v UnReal naopak vidíme, jak to probíhá v zákulisí, což je podle mě ještě zajímavější.

Když chcete někoho donutit vytvořit drama, s někým se pohádat, přinutit ho se svléknout, chovat se naprosto jinak, než by ten člověk v dané chvíli udělal… jak to provedete? Je to jednoduché. Zmanipulujete ho. Přinutíte ho. Stará křivda z minulosti? Pomluvy? To všechno tady je a je to úžasné. Také je to oči-otevírající. Mnoho lidí si stále myslí, že reality show doopravdy zachycují realitu a jsou věrnou kopií skutečnosti. V tomhle seriálu ale poznáte, že je to byznys, ve kterém se neberou servítky a jde hlavně o peníze. A jsou to hlavně nápady, co se prodává.

Kromě tohoto vám seriál také nabízí úžasné herecké obsazení. Představitelka Rachel a samotná Rachel vám na začátku nebude nejspíš připadat moc sympatická, ale slibuji vám, to přijde. A také uvidíte, že je doopravdy dobrá v tom, co dělá, i když ji trápí, že s lidmi manipuluje. Adam je Brit a… všichni víte, jak zbožňuju Brity. Samozřejmě, celou sérii víte, že mezi Rachel a Adamem nějaké to milostné napětí je, takže se budete těšit, jestli se něco stane. Co je ale nejlepší – obsazení dívek. Můžete se těšit na Arielle Kebbel (možná si ji pamatujete jako Lexi z The Vampire Diaries) nebo Johannu Braddy (Jenny Matrix z Video Game High School). Ale celý cast je úžasný – a všichni hrají skvěle.

Samozřejmě, miluju vyřazovací reality show. (I proto jsem zbožňovala Selekci.) Líbí se mi ten fakt, že na začátku je tam spoustu soutěžících, které ani neznáte jménem, ale s postupem času si některé oblíbíte a je to, jako byste doopravdy sledovali nějakou vyřazovací reality show.

Co také nesmím opomenout je fakt, že ta show má v sobě všechno: napětí, romantický trojúhelník, drama, vtip, prostě všechno! Nebudete moct odtrhnout oči od obrazovky. Kvůli tomuhle seriálu jsem dokázala zůstat vzhůru celou noc! Já, Šípková Růženka! Tak moc jsem chtěla vědět, jak to bude dál.

Co se finále týče, měla jsem opravdu vysoké očekávání. Líbilo se mi, jak ukončili tuhle sezónu Everlasting, ale nelíbilo se mi, co to udělalo s postavami. Jak se změnila Rachel, Jeremy, Quinn… Každý z nich něčím prošel, další sérii z nich budou jiní lidé. Uvidíme, kam seriál bude směřovat. Protože byl obnoven pro druhou sérii!

Moje shrnutí:
Úžasný, jedinečný seriál. Zobrazuje televizní realitu ve zcela nové podobě, jako jste to ještě neviděli. Je to napínavé, je to vtipné, je to reálné, i když název hovoří o opaku. Chvilkami je to velmi náročné na psychiku, ale slibuji vám, že když se zakoukáte, budete to milovat! Možná skoro tak moc, jako já.

ZÁVĚREČNÉ ROZHODNUTÍ

ano-big

Na tohle se prostě musíte podívat.

FOTKY ZE SERIÁLU

2840971e1d_101455265_o20983409b0d_101455263_o2193fc06e83_101455257_o2

DALŠÍ PLAKÁTY

0d93feb518_101455260_o2 99a4477e14_101455268_o2 3840618820_101455266_o2

KOMENTÁŘE

! V některých prohlížečích musíte rozkliknout bublinku pod článkem pro zobrazení komentářů. !

Skříteček2 | Web | 9. září 2015 v 19:32

Právě jsem se koukla na pilot a nevím, co si o tom mám myslet. 😀 Zápletka mi přijde dost průhledná, přesně tohle jsem totiž čekala, manipulace je děsná a nevím, jestli v sobě najdu dost odvahy koukat dál. 😀 Arielle Kebbel se mi moc líbila. Jo a taky ta chemie mezi Rachel a Adamem! 😀

One thought on “Marti Noxon & Sarah Gertrude Shapiro: UnReal (1. série)

  1. Pingback: Marti Noxon & Sarah Gertrude Shapiro: UnReal (2. série) | Tohle ANO, tohle NE

Zanechat Odpověď

