Michaela Burdová: Pomsta (Volání Sirény #2)

Letos v lednu vyšel dlouho očekávaný druhý díl Volání Sirény, tentokrát s podtitulem Pomsta. A jelikož jsem četla díl první, nemohla jsem si nechat ujít ani ten druhý.

3e143cad544df33a549c9cf2af9ce5d2

MOJE ANOTACE

Noelin přítel Zeck se zabil skokem ze skály. Od té doby v Noelině městečku podivně mizí muži za naprosto záhadných okolností. Noel je zničená a snaží se najít odpovědi, ale má pocit, že čím více otázek pokládá, tím více jich získává.

Ale to je všechno jen do doby, než pozná Derrena. Je podivný, záhadný a bydlí v domě, kde se před dávným časem odehrála děsivá vražda. Spolu pracují na teorii, že ty záhadné vraždy by mohla mít na svědomí skutečná siréna.

Mezitím ji někdo několikrát napadne a Derren ji zachrání. Jenže pak se začnou ztrácet i ženy a to moc na sirénu nevypadá…

Knížka je pokračováním prvního dílu nazvaného Volání sirény: Prokletí.

MOJE HODNOCENÍ (více info)

POVRCHNOSTI ANEB NA VZHLEDU ZÁLEŽÍ

Obálka: ok

Voňavost knížky: ano

Grafické zpracování knížky: ok

ALE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE TO, CO SE SKRÝVÁ UVNITŘ

Děj a zápletka: ano

Postavy: ok

Čtivost: ano

Uvěřitelnost: ok

Originalita: ano

Koherence (návaznost textu): ano

Autorův rukopis: ok

Zakončení: ano

MŮJ KOMENTÁŘ

Myslela jsem, že druhý díl se mi líbit nebude, protože na rozdíl od dílu prvního se odehrává v moderní době. Ale spletla jsem se a znovu jsem se do toho začetla. Je to napínavé a velmi čtivé, takže jsem to měla za sebou fakt rychle. 🙂 Jediná věc, která mě naštvala… jenom o pár stránek víc a měla bych splněnou další knižní výzvu.

Líbilo se mi také, že autorka si zvolila použít novou hlavní postavu. Noel je sice do jisté míry naivní a pro čtenáře prvního dílu hrozně neinformovaná, ale celý příběh získává nový směr a není to pořád o tom samém. Samozřejmě ale čtenáři prvního dílu poznají Derrena, i když je o 700 let starší. A Larissu, ale to je… spoiler. Ale je vám doufám jasné, že zase půjde o ně.

Co se předchozího dílu týče, rozhodně je lepší, když se jím prokousáte, než se pustíte do této knížky. Jinak by vám uniklo spoustu náznaků a tak podobně. Na druhou stranu, pro vás by Noelina záhada mohla být skutečnou záhadou… No… Pokud to někdo z vás četl bez prvního dílu, informujte mě, jaké to je! 🙂

Co se mi naopak nelíbilo, byl ne příliš reálný konec. Larissa žije století v nenávisti k Derrenovi. No a pak ho jednou vidí a najednou si vzpomene, že nechce pomstu, protože to příšerně miluje. Promiňte, ale stačí rok nenávisti k němu, abyste se nechtěli přiblížit ani o píď. A tohle? Uhhh.

Na druhou stranu, je to pěkný romantický příběh.


„Nevěděla jsem, že se znáš se strýcovou přítelkyní.“
Derren vypadal ještě pořád naštvaně, teď k ní však nechápavě vzhlédl.
„Neznám ani tvého strýce.“
„Hm.. ale ona povídala, že jste se spolu potkali.“
„Cože?“ náhle trochu pobledl. „Kde?“
„Tady u kavárny.“
Derren na ni zůstal zírat. Vzduch jako by kolem nich ochladl o deset stupňů. Oči měl vytřeštěné a zavrtával je do ní, jako by se jí snažil vyčíst cosi z obličeje.
„Jak se přítelkyně tvého strýce jmenuje?“ Ta slova skoro zasípal. Noel se bála, jestli mu není špatně.
„Larissa. Jmenuje se Larissa.“


Jak to skončí? Larissa a Derren spolu, samozřejmě. Larissa ale nebyla ten vrah… většinou… byla to Noelina kamarádka Anna.

Jak bych to shrnula? Vážně dobrý druhý díl knížky se zajímavým nápadem. Autorce rozhodně nechybí inspirace, umí psát a zdá se, že ji to i baví. Chválím a doufám, že si od ní ještě někdy něco přečtu. Vy se mezitím můžete pustit do čtení téhle nádherně voňavé knížky.

ZÁVĚREČNÉ ROZHODNUTÍ

ano-big

UŽITEČNÉ ODKAZY

Více info na stránkách vydavatelství.

Zanechat Odpověď

