Stefanie Dorr: Kniha tajných přání

Takže, je tady další moje recenze na knihu, tentokrát od německé autorky Stefanie Dorr. Jmenuje se Kniha tajných přání a abych řekla pravdu, vybrala jsem si ji hlavně kvůli tomu krásnému obalu :). Jak se mi ale líbila uvnitř se dozvíte, když budete číst dále.

446dd677b53cfa7a88c7126489904826.gif

MOJE ANOTACE

Lena se nově přestěhovala do města a nemá žádné kamarády. Její jediný společník je její milovaný pes Goethe, se kterým tráví většinu volného času. Park sice není to samé co les, ale když ono je lepší něco nežli nic. Jednoho dne však v parku nalezne pero, které jako by bylo spřízněné s notýskem, které dostala od tety Pí.

Doma v něm píše o tom, jak všichni mají rýmu a zruší se na několik dní škola. K jejímu velkému překvapení se přesně tohle stane. Lena brzy zjistí, že její deník splní téměř jakékoliv přání, pokud se tedy netýká jí samotné. A tak toho brzy začne využívat.

Do života se jí připlete Hannah, holka, jejíž máma je alkoholička, a Lena v ní najde novou kamarádku. A pak je tu Paul, ten otravný Paul, který se do ní zabouchl. A tak Lena čaruje dál a dál. Je ale přeci jenom otázkou času, než někdo z její okolí odhalí tajemství kouzelného deníku. No a co potom?

MOJE HODNOCENÍ (více info)

POVRCHNOSTI ANEB NA VZHLEDU ZÁLEŽÍ

Obálka: ano

Voňavost knížky: ano

Grafické zpracování knížky: ok

ALE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE TO, CO SE SKRÝVÁ UVNITŘ

Děj a zápletka: ano

Postavy: ok

Čtivost: ano

Uvěřitelnost: ok

Originalita: ano

Koherence (návaznost textu): ano

Autorův rukopis: ok

Zakončení: ano

MŮJ KOMENTÁŘ

Kdybych tak deník měla v reálu
První věc, která mě napadla, když jsem o knížce četla, byla myšlenka. jaké by to bylo, kdybych takový deník měla já ve skutečnosti. Co všechno bych si přála, co všechno bych změnila. Ale pak je tady ta stinná stránka, kterou popisují všechna dramata. Co když nic z toho, co si člověk přeje, nevyjde správně? Někde se něco zvrtne, a co pak, co když to nepůjde zvrátit?

Lenina přání
Lena si ze začátku nepřeje nic velkého. Ale pak přijdou ty průšvihy. Aby její nepřítelkyni chytly vlasy. Pak z toho má špatné svědomí a moc deníku ji vyděsí, tak se to snaží napravit. Pokusí se dát dohromady mámu s tátou, ale to samozřejmě nekončí jinak než velkým fiaskem. Potrestá Paula tím, že změní jeho chuť. Prostě samé průšvihy. A vy se budete smát.

Mínus romance
Takhle knížka se mi opravdu hodně zalíbila, ale podle mě měla jeden velký nedostatek – nulová romantika. Samozřejmě, pro někoho to může být plus a kniha sama o sobě je vážně moc pěkná, ale když já mám prostě ráda, když tam je pro Lenu někdo speciální. Ale to možní bude v dalším díle. Budu se muset nechat překvapit.

Na druhou stranu se to dá pochopit. Kniha je určena stejně starým dívkám jako je Lena, tedy 13 let, a tam ještě o romanci takový zájem není. Taky je dobré vzít v potaz, že milostná zápletka by to všechno mohla pokazit, i tak brilantní nápad jako je kouzelný deník.

Čtivé, to rozhodně
Kniha mě nadchla svoji čtivostí. Prostě jsem si sedla a četla a četla a pak najednou byl konec. Krásně lehké, jednoduché a milé počtení, přesně tohle ta kniha je. Není psána žádným složitý stylem, je v er-formě a je prostě fakt moc pěkná a příjemné počtení je zaručeno. Víc k tomu nemůžu říct.

Shrnutí
Skvělá a krásně čtivá knížka určena pro 13leté dívky, ale samozřejmě potěší i starší. Pěkná a originální zápletka, vtipné situace a jednoduchý příběh – vše v jedné knize. Pokud jste ji ještě nečetli, doporučuji, abyste to rychle napravili.

ZÁVĚREČNÉ ROZHODNUTÍ

ano-big

NĚMECKÁ OBÁLKA

773a040244_95333524_o2.jpg

UŽITEČNÉ ODKAZY

Více info na stránkách Fragmentu.

KOMENTÁŘE

Marianne | Web | 30. září 2013 v 14:58
Zdá se mi, že tu Knihu tajných přání jsem viděla v knihovně 🙂 Nevypadá špatně 🙂

monbella | Web | 30. září 2013 v 18:07
Já chci taky takovej deník 😀

placeforchanni.blog.cz|Channii | Web | 30. září 2013 v 18:18
aj by som bola viac za keby tam bol niekto špeciálny 🙂 ale možno pohľadám v knižnici

Natty | 30. ledna 2016 v 14:52
Kniha je opravdu super,četla jsem ji a dokonce psala do čtenářského deníku. Taky bych chtěla mít takový deník

Zanechat Odpověď

