Tim Collins: Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka

Nedávno jsem listovala stránkami a internetem a hledala knížky, které mě zaujmou a mohla bych si je přečíst. Nakonec jsem si jich našla několik a Deník úúúplně obyčejného vlkodlaka byl jednou z nich. Nyní si přečtěte recenzi ať víte, co od téhle knihy čekat! 🙂

ca20b157f7a7fc7dab599972e5aaee73

MOJE ANOTACE

Luke je šprt a ve škole se mu v jednom kuse smějou. Je prefekt, nejlepší ve třídě, člen šachového a debatního kroužku a je za to rád. Ale jednoho dne se mu začnou dít fakt dost divné věci… rostou a mizí mu chlupy… kdekoliv, trhá se mu oblečení, mění se mu nehty a oči… Co se to s ním děje?

Když mu doktor nepomůže, v lese se setká s podivným týpkem jménem Ryan. Ten říká, že ví, co s ním děje a samozřejmě mu může pomoct. Luke zjišťuje, že je vlkodlak. Což je vážně nevhodná doba na to, aby se proměnil v chlupaté monstrum. Závěrečné zkoušky na škole se blíží a on nehodlá být horší než nejlepší.

A pak Ryan vytáhne tu věc o válce s upíry…

MOJE HODNOCENÍ (více info)

POVRCHNOSTI ANEB NA VZHLEDU ZÁLEŽÍ

Obálka: ano

Voňavost knížky: ano

Grafické zpracování knížky: ano

ALE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE TO, CO SE SKRÝVÁ UVNITŘ

Děj a zápletka: ok

Postavy: ok

Čtivost: ano

Uvěřitelnost: ne

Originalita: ne

Koherence (návaznost textu): ano

Autorův rukopis: ok

Zakončení: ok

MOJE RECENZE

Deníček!
První věc, co jsem si hodně oblíbila na téhle knize, je ten deníčkový styl. Tohle není první kniha v tomto duchu, co jsem četla, a rozhodně doufám, že nebude poslední. Kniha se nezabývá zdlouhavými detaily, ale prostě podá děj, vtipné poznámky k tomu, rozkošné obrázky a jedeme dál.

Překvapení: Luke je vlkodlak
Co jste mohli očekávat už podle názvu knihy: ano, Luke je vlkodlak, ale to on na začátku neví. Sice mnozí lidé by tuhle knihy zařadili mezi young adult, který zase propadl kultu upírů a vlkodlaků a pořád se veze na úspěchu Stmívání. To je ale velký omyl. Tahle kniha má v sobě mnohem více a ještě ke všemu je originální v mnoha směrech. Chvilkami mi přijde mírně jako parodie.

Teen Wolf a Bridget Jonesová v jednom
Tak jsem se cítila. Je to pěkné deníčkové vyprávění, ale při čtení se cítím asi jako při sledování pilotu Teen Wolfu. Pak je tam ale také ta absurdita a humornost, která mi připomíná Gabriela García Marquéze. Ale na druhou stranu to není realismus… Tohle dílo se prostě nedá rozebrat. 🙂 Je to prostě dobré, vtipné, absurdní a čtivé.

Válka mezi upíry a vlkodlaky
Ano, nakonec k ní doopravdy dojde. Ale líbí se mi to, jak autor svůj svět přizpůsobil. Nemohou se navzájem zabít. A na začátek bitvy si hlavní hrdinové citují poezii a zpívají mírové písničky. To mi přišlo velice originální. I způsob, jakým se nakonec s problémem vypořádali.

Nigel a Chloe
Chloe je vlkodlačice, chce zabránit válce s upíry a její ex-přítel se jmenuje Nigel, je to upír, a divím se, že když Chloe celou dobu obhajovala upíry a Luke zjistil, že měla přítele, kterému chce pomoct a proto nechce válku… že mu nedošlo, že je to celé jenom nějaká léčka a že je to podezřelé. Koneckonců, je mu patnáct.

Tak to mělo skončit!
Konečně nějaká kniha, která skončila správně! V poslední době jich hodně ubývá. Otevřené konce jsou velmi oblíbené a jsem ráda, že v téhle knize všechno dopadlo tak, jak to mělo. Tedy alespoň pro mě. Skvělý konec pro skvělou knihu. Nemohla jsem být spokojenější.

Shrnutí
Další kniha založená na outsiderovi, ze kterého se nakonec vyklube dokonalá alfa. Vtipně psaný deník, který mírně paroduje vlkodlačí a upírské série. Jeho čtení si rozhodně užijete, nebude vám trvat dlouho (mně stačil necelý den) a ještě se pokocháte pěknými obrázky. Vřele doporučuji.

ZÁVĚREČNÉ ROZHODNUTÍ

ano-big

UŽITEČNÉ ODKAZY

Autor: Tim Collins
Originální název: Adventures of a Wimpy Werewolf
Vydáno: Fragment, 2013
Překlad: Zdík Dušek
Kniha: 224 stran, 130 x 197, hardback

Více info na stránkách Fragmentu.

KOMENTÁŘE

Doma | Web | 18. července 2013 v 11:06

Nevím jak jsme to udělala, protože jsme o tom ani nevěděla 😀 řekla mi to až Vendy 😀
Mě tžohle témá upírů a vlkodlaků už nějak nebere 😀 … ale možná to bude fajn 😀

Cleopatra | Web | 18. července 2013 v 15:33
téma upíři/vlkodlaci už je nějaké ohrané:D ale proč se na to nepodívat, až bude čas:) třeba to bude dobrý

es ef | Web | 18. července 2013 v 16:46
To nevypadá špatně.

Zlatka | E-mail | Web | 23. července 2013 v 12:54
To vypadá zajímavě, potřebovala bych nějakou kratší vtipnou oddechovku, když se trápím s povinnou četbou 😀

Zanechat Odpověď

